понеделник, 21 февруари 2011 г.

Как да срещнеш точния човек за теб?

“Добре е човек да така да остане, както си е... нежененият се грижи за това, което е Господне, как да угажда на Господа, а жененият се грижи за това, което е световно, как да угажда на жена си “
“Тъй щото, който омъжи дъщеря си девицата добре прави, но който не я омъжи, ще направи по- добре” (I Кор. 7: 8, 32, 38)
Много дълго време не разбирах тези стихове. Господи, как можеш да искаш това от нас? Как може да мислиш, че е по- добре да бъдем сами? Ама, Боже, аз имам нужда от мъж! И наистина не можех да си го обясня. Докато един ден не срещнах една жена...



Бях в София за изпитите си. Един ден разглеждах снимки на една приятелка на леля ми от младите й години. Това беше най- красивата жена, която някога бях виждала! Но на 60 г. тя все още беше неомъжена. “Лельо”, питах аз. “Защо не се е омъжила? Та тя е била толкова красива!” Леля ми разказа, че много мъже са искали да бъдат с нея. Предлагали са й брак. “Но тя на всички казвашe, че не може да си представи да бъде с друг, освен с Исус. Че никой мъж не може да й даде това, което Бог й дава.”
Помня, че на 60г. тя нямаше бръчки. Лицето й сияеше и тя беше толкова щастлива.... Сега има много голямо служение и изнася евангелски проповеди в православна църква. Хора се спасяват. И тя наистина е много, ама много щастлива.
Защо ви разказвам всичко това ли? Защото предполагам, че Дяволът ви нашепва неща от рода: “Ами ако Бог иска да съм сам? Ако Той няма човек за мен?” Не! Бог казва:
“Не е добре за човека да бъде сам.” - Битие 2:18
И ако Той иска да останеш само с Него, тогава ще ти даде и силата да го направиш!
Малко след това, което ви разказах, Бог ме кръсти със Святия Дух. И аз усетих цялата Му пълнота и любов. Обичах Го, копнеех за Него. И си казах: “Господи, сигурно искаш да съм само с Теб”. Но Бог ми каза: “Не. Дарбата ти не е такава. Аз искам да бъдеш до твоя мъж. Да му помагаш, да го благославяш. Да се молиш за него. Дарбата ти не е такава.”
“Кажи ми, как да го срещна, Боже? Това ми изглежда толкова трудно.” Но малко по малко, с годините, Бог започна да ми показва волята Си.
Как да го срещнеш ли? Ами ето ти някои простички правила.
1. Никога, ама никога не се влюбвай в невярващ човек!!!
Винаги съм си мислела, че това всички го знаят. Че няма нужда да се казва отново. Но моята практика за съжаление показва друго.
Познавам едно момиче, което 20 г бе следвало Бог. И един ден се влюби. В невярващ човек. Бяха заедно 10 месеца. И тя спря да ходи на църква. Правеше грях след грях. И затъваше... надолу, надолу в тинята. Толкова дълбоко, че й се струваше, че няма изход. Докато един ден Бог не й подаде ръка и не я изкара оттам.
Едно друго момиче също започна връзка с невярващ човек. Говорих й да не го прави, но тя не ме послуша. Нито мен, нито другите хора. И познайте какво стана? Само един път е правила секс с приятеля си и забременя. Вече не можеше да ходи на църква, защото я беше срам от хората, от пастора. И сега вече тя не е с Бога.
Знаете ли, хора, Бог казва нещо много интересно. “Не се допирайте до нищо нечисто...” (II Кор. 6:17) Един път едно момиче ме пита дали било Божията воля да бъде с едно момче, което не вярваше в Бога. Помолих се на Бог да ми даде мъдрост да й отговоря така, че да разбере. И Бог ми даде видение. Представете си две дечица. Едното чистичко и спретнато, с бяла рокличка. Другото цялото мръсно и кално. И двете се прегръщат. И какво се случва според вас? Чистото изчиства мръсното? Не. Точно обратното!
Няма нужда да се молите дали е Божията воля да бъдете с невярващ човек. Словото е категорично: “Не се впрягайте несходно с невярващите, защото какво общо имат правдата и беззаконието? Или какво общение има светлината с тъмнината?” - II Кор. 6:14
“Ама аз вече съм на 34 години. Не мога да издържа повече.” Стана ми толкова мъчно. Плаках за този човек.
Знаете ли колко е лошо? Да бъдеш с неподходящия човек. Да виждаш как между вас има пропаст и вие се протягате от двете й страни, но тя зее между вас?
“Ами ако се промени?”, ми казваш ти. “Ами ако не се промени?”, ти отговарям аз. Тогава какво? Ще живееш цял живот с невярващ човек? Два различни свята. Да не можете да се хванете за ръце и да се молите заедно. Да не можете да служите на Бог и домът ви да бъде за Него. Да гледате как този човек погива? Хора, не го правете! Недейте!
2. Търсете Божията воля
Ох, колко пъти само съм слушала: “Аз я харесвам. Тя мен също. Значи е Божията воля да сме заедно.” Един пастор дори дойде веднъж в църквата и каза: “Кой ще живее с него? Ти или Бог? Какво общо има Бог с това?”.
Какво общо има Бог с това ли? Как Израел стигна до обещаната земя? Като следваше облачния стълб. И когато той тръгваше, и те тръгваха. Когато спираше, спираха и те. И какво стана? Веднага ли ги заведе Бог там? Не, минаха през пустинята. Бяха гладни и жадни. И се провалиха. Не можаха да повярват. Става ли това и с теб? Гладен и жаден ли си? Плътта казва ли ти, че имаш нужда? Тогава уповавай на Бог. Дори да няма момчета/ момичета около теб. “Ще направя път в пустинята и реки в безводна земя.” - Исая 43:19
Забележете нещо много важно- кой след кого вървеше? Облакът след Израел или Израел след облака? Бог след нас или ние след Него? Не оставяйте чувствата да ви ръководят, нагласяйки Божията воля по тях.
Една приятелка ми сподели: “О, аз много търся Бог и волята Му. И съм поставила знак пред Него.” “Какъв знак?”, я попитах аз. “Ами ако този човек ми обърне внимание, значи е от Бога.” “Миличка, недей. Пази сърцето си. Ако Бог иска нещо, Той ще го направи.”
Но тя беше вече влюбена в него. И тълкуваше всеки поглед, всяка мила дума като знак от Бога. И един ден дойде. Беше наранена. Много наранена. Защо? Защото тя нагласяше Божията воля според своите чувства, вместо просто да пази сърцето си да го даде на Бог.
А само колко е простичко. Просто дайте сърцето си на Бог да го пази до деня, в който ще ви даде човека за вас. “Той е силен да опази до онзи ден онова, което съм Му поверил” II Тим. 1:12
Да, Бог отговаря. Той е любящ баща и се грижи за вас. Но само тогава, когато хората застанат чистосърдечно пред Него търсейки Волята Му. И знаете ли кое е най- прекрасното в това? Че Бог никога няма да ни заблуди. Очите да, дори сърцето, но Бог- никога!
Човек гледа на лице, а Бог- на сърце
Значи си срещнал най- красивата жена? Как се моли само, колко е отдадена на Бог... А този мъж. Ох, само да знаеш какво служение има той! Колко ми е хубаво с него. И колко е романтичен... Радвам се за теб. И въпреки всичко търси Бог. Защото нещата не са винаги такива, каквито изглеждат.
Един път при мен дойде един човек. Каза, че ме обичал, искал да бъде с мен и Бог му бил говорил да сме заедно. Той беше пастор на църква и изглеждаше толкова посветен на Бог. И аз си казах: “Еми, щом казва, значи е така. Все пак е пастор.”
Прибрах се вкъщи и започнах да се моля. И тогава усетих невероятно голямо желание да отворя Библията. И тогава прочетох тези стихове: “Ето давам ти някои от ония, които... наричат себе си юдеи, но не са, но лъжат... Ето, ида скоро; дръж здраво това, което имаш, за да не ти отнеме някой венеца.” Откровение 3: 9, 11
“Господи, не може да е вярно. Този човек е пастор.”
Но над 10 пъти Бог ме нудеше да отворя Библията. И всеки път на това място. И всеки път това се забиваше в мен: “Лъже те, лъже те”. И аз му казах: “Съжалявам, но Бог не ти е говорил това. Освен това ми каза, че ме лъжеш. Не знам в какво, но ме лъжеш”.
На следващия ден той вече беше с друго момиче, моя много добра приятелка. Оказа се, че в един и същи ден той се е обяснявал на мен и на нея в едни и същи неща. Пред мен той й казваше абсолютно същите думи, които беше говорил на мен. Абсолютно същите! Не можех да си представя, че може да съществува толкова двуличен християнин!
Но Бог беше верен. Бог беше верен. И опази сърцето ми, както цял живот го е пазил. От мъничка. 24 години. За човека, който Той е приготвил за мен. Защо? Защото съм много свята? Не. Защото Бог е верен. И защото съм идвала чистосърдечно при Него, търсейки волята Му. Дори тя да е била различна от моята.
Нека сега заедно да си припомним един случай. Отива Самуил да помаже цар за Израел. И тогава вижда Елиав. “О, това е бъдещият цар. Само го погледни. Толкова е красив, толкова силен. Не може да бъде някой друг”. Но какво стана? Бог му показа малкото овчарче Давид. Но това овчарче беше смирено и обичаше своя Бог. И Библията ни казва, че Давид беше човек по Божието сърце и Му беше верен. И тогава Самуил получи едно велико откровение: Човек гледа на лице, но Господ гледа на сърце.
Искаш човек, който да те обича? Да ти бъде верен? Човек по Божието сърце? Тогава търси Божията воля.
3. Нека не само да вярва, а да е посветен (а) на Бог
Знаете ли, моето най- голямо изискване за мъж е той да е отдаден на Бог. Да Го обича с цялото си сърце. Да му е верен. И тогава ще те обича и ще е верен и на теб. Същото се отнася и за жените. Идвали са при мен хора и са ми казвали: “Харесвам те, искам да бъда с теб”.
“ОК, хубаво искаш да си с мен, ама какво мисли Бог по въпроса?
“Ами, не знам. Аз не се моля и не търся Бог.”
Че тогава за какво си ми, се питам аз. “Ама ти си много крайна”, си казваш ти. Че крайна съм. И още как. Как ще съм покорна на мъж и той ще ме води, без Бог първо него да води? Как ще е е моя глава, ако Бог първо не е негова. И ако го следвам, къде ще идем. “Слепец слепеца ако води ...” А пък си и мисля, че ако той не може да търси Божията воля за нещо толкова важно като брака, какво става с другите области от живота ни? Бракът не е само романтика и разходки на лунна светлина. Букет от рози. Както много хора си го представят. Утре ще имате трудност. И как ще я преодолеете? Сами? Ще построите дома си на пясъците и първият вятър ще го събори? Недейте! Не го правете!
4. Един дух, една душа и в брака!-едно тяло
Просто за миг си представи следната картинка. Ок, той е християнин. Вярва в Бог. Но ти копнееш да служиш на Бог, а той е бизнесмен и не може да мисли и да говори за друго освен за пари. “Орел, рак и щука, не зная по каква сполука, такваз им работа дошла, да теглят наедно кола.”
Преди време Бог оживи нещо много силно в мен. “Когато Аз събирам хора, те са един дух, една душа и после в брака стават едно тяло”. Интересно, нали? Молите ли се заедно? Ако да, има ли единство в Духа? Търсите ли Бог по един и същи начин и можете ли да го правите заедно? На един дух ли сте наистина? Някой ми беше казал едно много интересно тълкувание: на една вълна. На едни честоти.
После, когато сте заедно, гледате ли в една посока? Ти мечтаеш за нещо, Бог ти е дал призвание, той има ли същото в сърцето си? Можеш ли да се впишеш в неговия живот и той в твоя? Или трябва изцяло да се промениш, за да бъдеш с него. Да се отречеш от мечтите си в търсене на неговите.
Например, аз много обичам музиката. И особено пианото. Да чувствам всеки тон и всеки тон да е за слава на Бог. Да докосва Бащиното Му сърце. Хваление, което е от Духа и достига Престола. Мога да говоря с часове за музика, да слушам музика. И искам съпругът ми да споделя тази любов, а не когато му говоря, да ме гледа безизразно и да не разбира нищо. Искам да хвалим Бог заедно!
И не само. Бог ми е дал любов към хората и особено към младежите. Да им говоря. Да видя от какво имат нужда. Да се моля за тях. Искам и той да има тази любов. Сърце за Бог и за хората. И да им служим заедно.
“Ама ти си много претенциозна. Искаш прекалено много”. Не, не е така. Това са нужди, а не прищявки. Пък и я да видим какво ми казва Бог :
Че ще снабди всяка моя нужда (Филипяни 4: 9)
Че ще ми даде според желанието на сърцето ми (Псалом 37:4,5)
О, и още нещо. И то е толкова прекрасно. Бог казва, че ще надмине дори и най- смелите ми мечти! “Твоите мисли заради нас не е възможно да ги изложи някой пред тебе. Ако бих поискал да ги изявя или разкажа, те превишават всяко преброяване...” Пс. 40: 5
Ето това е най- прекрасното в брака. Две сърца, търсещи Бога. Заедно в единство. Две сърца, горящи за едни и същи неща и допълващи се. Служещи един на друг, но и на хората. Заедно. В едно. Толкова е прекрасно!
5. Е, стигаме до нещо много, ама много важно. Така че внимавай много добре. Значи искаш да намериш човека за теб? ОК. Тогава намери първо Бог. Ама не някаква сила там, на небето, не. Отвори сърцето си за Него, Живият, Реалният Бог. Той се протяга днес към теб. Иска да заличи всяка рана. Само Той може. Имаш празноти? Казваш си: “О, само да се появи той/ тя и всички празноти ще се запълнят. Всичко ще си дойде на мястото.” Опа, сгрешил си. Sorry, ама ще те разочаровам. Само Бог може да запълни празните места. Никой друг. Намери първо Бог. Сърцето му прелива от любов към теб. Той си е дал живота за теб и те зове. Иска да те прегърне. Близо, близо при Себе Си. И тогава сърцето ти ще прелива. И ще можеш да даваш на хората и на своята половинка. Ще бъдеш щастлив човек, много щастлив.
В продължение на известен период от време имах големи празноти в живота си. Въпреки, че вярвах в Бог. Все бях депресирана, все ми имаше нещо. И умът ми бе обсебен от мисълта за женитба. И един ден пасторът говори върху този стих: “Всяка долина ще се напълни и всяка планина и хълм ще се снижи.” (Лука 3: 5). Тези думи се забиха дълбоко, дълбоко в сърцето ми. Господ ще запълни всяка долина, всяка празнота в живота ми. Започнах да се моля с тази молитва. Всеки ден. И Бог го направи. Вече няма депресия, няма празнота. Аз съм щастлива, много щастлива, защото имам моя Бог.
Никога няма да забравя една нощ в живота си. Абсулвентския ми бал. Седях на една маса и гледах как всичките ми колежки бяха с приятелите си. А аз бях сама. Нямаше човек до мен. И ми стана толкова мъчно. Казах: “Господи, погледни, те си имат приятели. А аз съм самичка. Господи, искам и аз”. И познайте какво се случи. Там, от уредбата прозвуча една песен:
“Дай да избърша сълзите ти. Тази нощ няма да си сама. Няма друг, който знае какво желаеш ти. Остани, истинска с мен докрай. Ела, ела, не си жена, която може да е сама. Ела, ела, при Мен ела, за да превърнем в ден нощта.”
Заплаках от умиление. Как можах да си помисля, че съм сама! Да нали Той беше до мен! Повече не можех да стоя там. Исках да се прибера. Исках да бъда с Него. И ние наистина превърнахме нощта в ден... Бяхме заедно. Аз и моят Бог. И Той направи тази нощ прекрасна, незабравима за мен.
Знаете ли какво правя? Когато имам нужда да си говоря с някого, си говоря с Бог. Той не ми се сърди, дори да искам да Му приказвам в 3ч през нощта. Когато имам нужда да държа нечия ръка, държа тази на Бог. Когато искам да прегърна някого, прегръщам Бог. И си седим така прегърнати. Той ме обича, аз Него също. Най- прекрасният, най- милият на света!
Мили хора, трудно ви е, нали? Разбирам ви, аз също нямам човек до себе си. Плътта напира, иска си своето. Сърцето също. Иска да бъде обичано. Но Бог е ревнив Бог. И докато не стане No1 в живота ви, няма да ви даде човека за вас. Оставете Го да ви прегърне. Оставете Го да ви обича. И тогава, когато намерите истински Него, Той ще ви прибави и половинката.
Ей, горе главата! Стъпете на Канарата Христос! И вижте с очите на вярата. Погледни, той идва. Най- добрият, най- любящият мъж на света. Ето, тя идва. Най- красивата, най- съвършената. Приготвил я е специално за теб. Помазал я е с миро. Само почакай още мъничко. Още мъничко...
P.S. Някой ден тази проповед ще има продължение. Свидетелство за това как Бог ме е срещнал с човека за мен. Казвам го с вяра. Ще го направи и за теб. Просто го повярвай?



Автор: Милена Димитрова

4 коментара:

  1. Омъжена съм за невярващ.Вярно, не е редно.Но Бог според милостта си и любовта си изобилно благославя взаимоотношенията ни с любов.Твърдо съм положила надеждата си на Бог,че съпруга ми един ден ще повярва.
    Беше се поразклатила вярата в началото,но всичко изповядвах пред Бог-честно и със сълзи и Бог ме въстанови.
    Само онзи,който е близо до Бог,не е кален.Когато си потънал в ежедневието и грижите си,не си много по-различен от другите хора.Поне аз не съм.Но аз знам,че Бог няма да изгони тоя,който отива при Него,покайва се и търси пътя на истината.

    ОтговорИзтриване
  2. Тъй като не мога да пусна всичко, което съм написала на един път, ще го сторя в няколко коментара един след друг.
    Браво, страхотна статия! Неко Бог те благослови, сестричке Милена. Същите неща са и в моето сърце. Само ако бихме могли да се научим да търсим първо Божията воля за всяко нещо в живота ни, ще си спестим много главоболия и неприятности. Защото ДА, БОГ НИКОГА НЯМА ДА НИ ПОДВЕДЕ, НИКОГА НЯМА ДА НИ ВОДИ ПО ГРЕШЕН ПЪТ И НИКОГА НЯМА ДА НИ ОСТАВИ В НЕВЕДЕНИЕ ЗА ВОЛЯТА СИ, АКО НАИСТИНА ГО ТЪРСИМ С ЧИСТО СЪРЦЕ. Защото само Бог знае кое наистина е добро за нас, само той знае през какво бихме преминали и през какво не, само Той Единствен знае какво ще последва след всеки един наш избор. Когато Му се доверим Той да ни води, когато търсим само Неговата воля, Той няма да ни разочарова никога.
    Това, което имам намерение да споделя сега тук, е нещо много лично за мен, което знаят само много близки мои приятели, тях мога да преброя на пръстите на едната си ръка и разбира се, това знае Бог.

    ОтговорИзтриване
  3. Преди време се запознах с един мъж, който очевидно не е Божията избор за съпруг за мен. Не само, че е невярващ, но е още по-лошо - той е мюсюлманин, и е от онези както ние ги наричаме фанатици, които са готови да убият само за да докажат своята вярност към аллах. Та когато се запознах с този човек изобощ не съм се молила за съпруг, дори трябва да кажа и това, че не съм имала подобна "амбиция" до сега. Нито съм търсила половинка, нито съм се молила за такава, както вече споменах. Първо трябва да уточня, че се познаваме само онлайн (слава на Господа) и никога няма да се срещнем в реалния живот, освен ако аз не позволя това. Слава на Господа, че той е на 3000 километра далеч от мен и Слава на Господа, че Бог никога не ни изпитва повече, от колкото имаме сила да понесем. Та аз се влюбих в този човек, той в мен също. Готов е да създадем свое семейство, казва ми, че за него няма значение това, че аз съм християнка, а той мюсюлманин. Но аз знам каква е Божията воля за мен в тази ситуация, Бог ми я казва много точно в Словото Си. И осъзнавам, че ако имам неблагоразумието да повярвам на сатанинската заблуда, че бих могда да създам семейство с този мъж, ако повярвам, че няма значение това, че той е мюсюлманин, ако съвсем съзнателно не се покоря на Божията воля, тогава знам, че цената, която ще пратя ще е много, много висока и ще ми коства много повече, от колкото бих могла дори да си представя. Трудно ми е да не му пиша, трудно ми е да не му отговарям, сърцето ми се къса, но знам, че това не е Божията воля за мен, въпреки че любовта ни е взаимна, въпреки това, че за първи път в живота си се влюбвам в някои по този начин и в определени моменти дори се изкушавам да си помисля, че сякаш сме създадени един за друг, но знам, че това е дяволска лъжа. Бог никога няма да стори нещо, което е в противоречие с Неговото Слово. Никога!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Дано всички проумеем и запомним това много добре. От една страна е Божията воля, Бог казва НЕ на това да създам семейство с този мъж. От друга страна стоят моите желания и чувства. В такива моменти сякаш разбирам колко наистина е тесен пътят и тясна портата, които водят към живот. Иска ми се всички ние винаги да имаме мъдрост да избираме тесния път и тясната порта. Вярвам, че въпреки духовното и душевно утеснение, в което се намирам от доста врема насам, Бог ще ми даде сила да не допусна тази грешка и да не се покоря на волята Му, защото Бог вижда моята недостатъчност, моята слабост, но аз не уповавам на своите сили, а на Неговите. Не моята воля да бъде, а Неговата. Труден е този избор, защото понякога изкушението е много голямо, но е толкова измамливо, когато не е според Божията воля и план за нас. Имаше моменти, когато съм си мислила, че е възможно пък това да е Божията воля, че може по този начин Бог да иска да докосне сърцето на този човек, на близките му хора и те да се спасят. Но това също е една измама, защото само Бог е предузнал тези, които ще бъдат Негови, ние не бихме могди да знаем това, можем само да посеем Словото на Истината и да се молим, нищо друго не можем да сторим.

    ОтговорИзтриване