вторник, 18 ноември 2008 г.

ПРЕДСТАВАТ ЗА СЕКСА – ПОРНОГРАФИЯ И ЕРОТИКА

Статистики

Порнографията е бизнес с 8 милиарда годишен приход. 17,5 милиона посетители са разглеждали порносайтове от домашните си компютри през януари 2000, а 40% е нараснала посещаемостта 4 месеца по-късно. (Източник: US News & World Report, 3/27/2000)

Посетителите на порносайтове са похарчили 970 милиона долара през 1998. (Източник: Datamonitor research firm)

Порното заема 69% от 1,4 милиарда долара приходи от платените интернет услуги за разглеждане, сравнено с видеоигрите (4%) и спорта (2%). (Източник: US News & World Report, 3/27/2000)

Около 1,2 милиона деца годишно са експлоатирани в детската порнография и проституция. (Източник: Жените срещу порнографията.)

Голяма част от децата и младите изграждат своята представа за секса чрез порнографията и еротиката. Защото това е най-ясната и достъпна информация в наши дни, всичко за секса там е обяснено с картинки и филмчета. За съжаление – най-погрешната представа.

Какво означава порнография?

Идва от две гръцки думи – πορνεια – блудство, проституция, прелюбодейство, разврат и γραφω – пиша. Буквално писание за блудството, разврата. Чрез това понятие първоначално са се обозначавали книги със сексуално съдържание, а след това и снимки и филми.

Ето дефиницията, която дава le Petit Robert : "Представяне чрез писания, рисунки, снимки или филми, на неприлични, мръсни неща, предназначени да бъдат показани публично”. Тя пренебрегва аспекта на печалбата, но подчертава, че става въпрос за действия уронващи благоприличието, от сексуален характер.

Според някои порнографията е братовчедка, да не кажем сестра близначка на проституцията. Проституцията продава самия сексуален акт, порнографията продава картина на сексуалния акт и продава подтикването към сексуален акт.

„Между порнографията и проституцията има едновременно аналогия и съучастничество. Аналогия, както констатира канадския учен жена Нанси Хустън, порнографията дава на своя клиент да види, чрез текст или картина, това, което сводникът предлага в действителност на клиента, чрез тялото на проститутката.

Съучастничество, тъй като не е случайно, че секс магазините, life-shows et peep-shows просперират в кварталите с проституция. Двете индустрии експлоатират един и същ пазар”. "La marée noire de la pornographie", Désiré Dutonnerre, Cercle de la Cité Vivante, p. 271.

Ще запомним това изказване за по-нататък, когато ще говорим за въздействието и последиците от порнографията.

Порнографията е един доста масивен феномен свързан с човешката сексуалност, който не можем да подминем. Тя се разпространява чрез вестници, списания, аудио и видео продукция, телевизия, интернет и т.н. Ето малко цифри и факти:

25% от пресата по света е порнографска.

40% от видеопродукцията.

Във Франция – стари данни – 22 милиарда FFR се печелят от проституция и 4 милиарда от порнография годишно.

В интернет 6 000 000 000 долара годишно са се печелили преди няколко години. Днес може да е двойно.

Стотици хиляди са сайтовете посвени на порнографията и броят им расте. Не броим хилядите частни сървъри, които предлагат порнографска продукция на своите клиенти.

Над 100 000 сайта са посветени на детска порнография. Всяка седмица в САЩ средно се изпращат по 20 000 хиляди снимки с детска порнография, а средно във всеки щат се засичат 30-40 нови случая на производство и потребление на такава.

Повече от 3 от 4 интернавти – 87% от американците и 50% от французите за се включили най-малко един път годишно в някой порнографски сайт.

През 1999 година най-често срещаните думи в търсачките във Франция са в следната класация: секс, безплатен секс, големи гърди, МР3, зоофилия, гей, работа и музика.

60% от посетителите на еротични сайтове във Франция са семейни.

В САЩ, само през януари 2000 е имало 17,5 милиона посещения на различни порносайтове от домашни компютри, като този показател е нарастнал с 40% в сравнение с предишните четири месеца.

Според Американската асоциация на психиатрите, 20% от електронната търговия в страната е пряко свързана с порнографията, а поне два милиона души, прекарват в порно-мрежата по няколко часа дневно. Анализите показват също, че електронното порно гарантира максимална печалба (до 30%) заради изключително ниските разходи за труд и реклама.

Днес порнографията заема около 70% от новия електронен пазар в САЩ, докато видеоигрите например – само 4%, а спортът – 2%.

Още в ранния период на Интернет-бума, до 80% от времето на “онлайн-трафика” бе със сексуална ориентация.

Порнографията стимулира технологиите – през 70-те години – производството на видеокасети (“ВеХаЕс” или “Бетамакс”). Именно тя доведе и до появата на комуникационния “телефонен секс” през 1982 в САЩ и след промените и у нас. През 1996 вече 1,5% от всички международни телефонни разговори бяха със сексуален или порнографски характер, осигурявайки годишни печалби от 2 милиарда долара на предлагащите подобни услуги фирми. Сега порнографията стимулира новите технологии – „изпращането на файлове с порнографско съдържание чрез мобилните телефони по света ще генерира оборот от един милиард долара през 2008 г., което освен това ще стимулира безжичните комуникации, сочи американско проучване.”

У нас през септември-октомври 2003 г. беше направено първото национално представително проучване на тема “Обществената осведоменост по проблемите на безопасността на децата в Интернет”. Според резултатите от анкетите всеки втори ученик е попадал на порносайт или му е бил предлаган секс в Интернет, но в същото време само 8% от анкетираните деца смятат, че това крие някаква опасност.

Скоро в българския печат излязоха публикации, че 80% от държавните чиновници посещават порно сайтове по време на работното си време. В тази връзка правителственият говорител Димитър Цонев предупреди, че ако това се засече такива служители ще бъдат наказвани.

Така стоят нещата по целия свят. По данни на списание “Бизнес уик”, американските работодатели са изключително загрижени от факта, че служителите им редовно използват работните си компютри за разходки из порно-мрежата и електронни покупки. Свързаните с това непроизводствени загуби (т.е. породените от снижаване производителността на труда) на корпорациите в САЩ през 1999 са били 54 милиарда долара, а през 2000 – вече 80 милиарда. Опитвайки да се справят с проблема, собствениците наемат специални фирми, които да контролират достъпа на служителите им в Интернет, тъй като над 70% от посещенията на порно-сайтовете става тъкмо в работно време и от работното място, а не от къщи. Междувременно обаче, най-големите американски финансови гиганти като “Вангард” и “Опенхаймер” например, тихомълком влагат значителни средства в такива мега-порнокорпорации като “Медиа Фостър” или “Вивид”. На практика Интернет продължава да се разивива, преди всичко, за сметка на развлекателната индустрия за възрастни.



Семинар за секса

Няма коментари:

Публикуване на коментар